Пацієнт може подати скаргу на медичну установу у разі порушення її прав. Національна служба здоров’я України (НСЗУ) надала роз’яснення щодо порядку оскарження дій медичного закладу, коли порушено права пацієнта.
Алгоритм дій пацієнта у разі порушення його прав:
- Звернутися зі скаргою до головного лікаря.
- У разі, якщо вирішення проблемного питання не в компетенції головного лікаря медичного закладу, або його не вирішує – подати скаргу до місцевого відділу/департаменту охорони здоров’я.
- Подати скаргу в електронній формі через сайт НСЗУ (Розділ «Громадян»).
Серед способів подання/прийому скарг на порушення ваших прав установою охорони здоров’я є такі:
- Контакт-центр, номер тел.: 16-77 (безкоштовно) – для усних скарг, оператор контакт-центру зафіксує скаргу та допоможе оформити звернення.
- Е-mail: info@nszu.gov.ua – для надсилання офіційних листів.
- Поштова адреса НСЗУ: проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073 – для звичайних поштових листів.
- Особистий прийом громадян головним лікарем, працівниками місцевого відділу/департаменту охорони здоров’я – озвучити скаргу та оформити її письмово разом з особою, яка здійснює прийом громадян.
Крім звичайних даних (ПІБ пацієнта, назва медустанови, ПІБ та посада медпрацівника, контактна інформація тощо) у скарзі необхідно докладно викласти проблемну ситуацію. Якщо порушення ваших прав пацієнта полягало у вимогі грошей – вкажіть, про яку суму йшлося. А якщо наслідки призвели до інших грошових витрат – додайте копії чеків на медпослуги, ліки.